יום שלישי, 31 במאי 2011

הכנת המחשב האישי שלי לבדיקות שונות ללא צורך ברכישת אירוח

לפני שאתם מתחילים להוציא כסף, תרצו לבדוק במחשב שלכם את כלי הפיתוח בין אם מדובר ב Wordpress , Joomla, או כל כלי אחר.
לשם כך יש להתקין תוכנה המדמה מצב של HOSTING  במחשב שלך. HOSTING  צריך שלושה רכיבים בסיסיים: שרת WEB, תוכנת בסיס נתונים ויכולת להריץ שפת PHP.

קיימת חבילה חופשית שפותחה בקוד פתוח הנקראת Wamp Server ומכילה בחבילה אחת שרת Apache, בסיס נתונים MySQL ו PHP לסביבת Windows.  בקישור זה תוכלו להוריד את התוכנה, ופשוט הריצו את תוכנית ההתקנה. ההתקנה פשוטה ומהירה ובסופה יתקבל ICON  בתפריט התוכניות Start Wamp Server. לאחר הפעלתו יופיע Notify Icon  חדש (Notify Icon הוא סמל המופיע בגירסה העברית של Windows בצד שמאל למטה ובגירסה הלועזית בצד ימין למטה, שם מוצגים שירותים שונים הרצים במחשב כולל שעון, סימון התחברות לרשת ועד)  לחיצה תראה את התפריט הבא:
תפריט זה נועד לנהל את האתר המקומי, לא נדבר עליו כאן, אם יהיה צורך בהמשך נפרט...

בשלב זה המחשב האישי שלך הפך לשרת מקומי שכתובתו :localhost
ההתקנה יצרה ספריה C:\wamp\www  . זו ספרית השורש של האתר המקומי שלכם. כל ההתקנות שתבצעו מכאן והלאה יהיה העתקת קבצים מתחת לספריה זו.

 להתקנת Wordpress  גשו לאתר Wordpress בעברית, או באנגלית והורידו גירסה אחרונה. ההורדה היא קובץ ZIP  או TAR סטנדרטי, בתוכו תמצאו עץ שהשורש שלו הוא wordpress . חלצו את כל העץ מתחת לשורש אתר שלכם ואתם כמעט מוכנים להתחיל להפעיל את  WordPress .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה