יום שני, 30 במאי 2011

בחירת אירוח - לינוקס (יוניקס) או WINDOWS ?

 לאחר שתבחרו ספק אירוח (HOSTING), תתבקשו לבחור בין אירוח יוניקס (או לינוקס)  לאירוח  Windows

מה ההבדל? מה עליכם לבחור?

Windwos היא גירסת שרת של מערכת ההפעלה הנפוצה, ויוניקס היא מערכת הפעלה קוד פתוח נפוצה מאד.

יוניקס היא פלטפורמת האירוח הנפוצה ביותר כיום. זוהי ארכיטקטורת מערכת ההפעלה בסיסית בקוד פתוח, וקיימות לה גירסאות שונות  בניהם SOLARIS  (גירסת יוניקס של חברת SUN שנרכשה ונבלעה לאחרונה ע"ח חברת אורקל), לינוקס (GNU) ואחרים.

מערכת הפעלה זו קיימת כבר שנים רבות והא נחשבת מערכת הפעלה יציבה ומבוססת.

אופצית אירוח יוניקס נחשבת כזמינה יותר בד"כ היא גם זולה יותר, שכן מערכת הפעלה זו מתבססת על קוד פתוח כך שהקוד שלה זמין לכל ללא עלות .

אירוח בגירסת לינוקס של יוניקס צבר פופולריות רבה בשנים האחרונות, ובד"כ משתמשים בשני המינוחים לינוקס ויוניקס לסירוגין, ולמעשה מתכונים לאותו פיתרון  אירוח.

כאשר עומדת בפניכם הבחירה בין אירוח יוניקס לאירוח Windows, הדבר העיקרי שצריך לבדוק היא מה שפת התיכנות של האתר, באיזה כלים בכוונתכם להשתמש.

בגדול אפשר להגיד שהבחירה היא בין שפת PHP לשפת ASP, כאשר עבור PHP  יש לבחור אירוח  יוניקס ועבור ASP  אירוח WINDOWS.
 עבור אתרי אינטרנט רגילים  אשר מציגים בעיקר  דפי HTML ללא גישה או עם גישה מועטה לבסיס נתונים, ברוב המקרים UNIX אירוח תהיה האפשרות הטובה ביותר.

קיימים כלים חינמיים רבים לפיתוח אתרים המתבססים קוד פתוח למשל Wordpress או Joomla,  ועבורם האירוח העדיף היא יוניקס. לכלים אילו יש תוספות רבות , רובן חינמיות , אשר מרחיבות את הפונקציונליות של האתר ולמעשה ניתן ע"י תוספות אילו לבנות אתרים גדולים ומורכבים ללא צורך בתיכנות על בסיס הרכבת לגו של רכיבים חופשיים שונים.

דוגמא לפונקציונליות אפשרית של תוספים היא תוספים למסחר אלקטרוני, תוספים לשילוב תשלומים באתר, תוספים לאתרים רב לשוניים, תוספים שמאפשרים שילוב פירסומים באתר עם פירסום ב FACEBOOK  או ב טוויטר, ועוד תוספים רבים אחרים.

רוב אתרי האירוח מאפשרים התקנה אוטומטית של כלים אילו, אם כי כאשר מדובר באירוח בחו"ל לטעמי עדיף התקנה עצמית של הכלים. ההתקנה היא פשוטה מאד, מדובר על העתקת קבצים והגדרת מספר משתנים במסכים פשוטים. בהמשך אסביר איך היא מתבצעת.


אז מה השורה התחתונה?
אם אינכם מתכנתים המתמחים בסביבות הפיתוח של מיקרוסופט, אם אתם רוצים להקים אתר ללא אפליקציות מורכבות ועל בסיס כלי פיתוח אתרים סטנדרטיים וחינמיים, או אם אתם מפתחי Perl PHP או Python הבחירה תהיה היא אירוח יוניקס/לינוקס.


אם אתם מכירים את סביבת .Net  , ומפתחים אפליקציות בסביבה זו, Windows  היא הבחירה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה