יום חמישי, 9 ביוני 2011

5 דרכים לניהול המוניטין שלך באינטרנט

בעולם המקוון, המוניטין שלך הוא אחד מהנכסים החשובים ביותר של העסק. מוניטין טוב יוצר אמון אצל צרכנים ושותפים עסקיים פוטנציאלים, הצלחה באינטרנט קשורה במוניטין שלך באינטרנט, כך המוניטין צריך להיות מוגן היטב ומתוחזק.
הבגרות של מדיה חברתית העבירה את השליטה על מותג  ישירות אל הצרכן. זה לא משנה איך אתה מגדיר את המותג שלך, מה שחשוב זה מה קהל היעד שלך אומר. תגובה אחת שלילית על אתר ברשתות החברתיות יכולה להתפשט כמו אש בשדה קוצים בתוך כמה שניות וחברות צריכים להיות מוכנות להתמודד עם כל הקשור במצבים אילו.
להלן 5 דרכים לניהול טוב יותר את המוניטין באינטרנט:

פקח עין על המתרחש בפורומים רלוונטיים
פורומים הם דרך קומוניקציה נוספת בנוסף לרשתות חברתיות ובלוגים, והם קרקע פורייה של תלונות צרכנים. צרכנים רבים פונים בפורומים כאשר יש להם תקלות ושאלות בנוגע למוצר. שם הם מחפשים פתרון לבעיה שלהם. אחרים מסתכלים בפורומים באינטרנט כדרך מצוינת להשמיץ (ולפעמים בעילום שם) חברות  מוצרים או שירותים. ע"י פעילות בפורומים של צרכן הגדול בענף שלך, אתה יכול לפקוח עין על תלונות נגד העסק שלך, אתה תהיה מסוגל להשיב לשאלות ישירות לצרכן או תלונות, וע"י כך תוכל לבנות מוניטין חזק תוך שיתוף הלקוח בתהליך. 
  
מדיה חברתית
אם אתה מוצא את החברה שלך במגננה, הקפד להגיב במהירות וביעילות. לחברות כבר אין את הלוקסוס לחכות שבוע, יום, או אפילו כמה שעות כדי להוציא הודעה לעיתונות או לקיים מסיבת עיתונאים כדי לספר את הצד שלהם בסיפור. כאשר החדשות הרעות חשוב שתהיה תשובה מסודרת , וחשוב להיות מהיר. מדיה חברתית מאפשרת תגובה מיידית לצרכנים , להם אין סבלנות לחברה שלוקח לה זמן להגיב לתלונות. אין לטמון את הראש בחול ולחכות שהדברים יעברו. שתיקה רק פוגעת במוניטין שלך. אם אתה לא מדבר על בעיה באופן מיידי, אתה רק מוסיף שמן למדורה. 

בנית קשרים חזקים עם מובילי דעה באינטרנט
לבלוגרים, ביחוד לבלוגרים פופולריים,  יש הרבה כוח.  דרך הבלוג שלהם אפשר להגיע לאלפי אנשים כל יום, ולמה שהם אומרים יש השפעה מאוד מרחיקת לכת. אתר את אותם בלוגרים הרלוונטיים לעסק שלך צור איתם קשר ושתף איתם פעולה. הראה להם שיש לך מוצר טוב ושירות טוב. אף בלוגר לא יגן על חברה שיש לה מוניטין רע, שמוכרת מוצרים באיכות נמוכה. שותפות עם קהילת בלוגרים מובילים היא דרך מצוינת להגן על המוניטין שלך באינטרנט. 
 
שמור על ערוצי תקשורת פתוחים 
אחת הדרכים הקלות ביותר לפגוע במוניטין שלך באינטרנט היא להתנתק מהצרכנים שלך. אם לא מאפשרים להם לתקשר איתך (לטוב ולרע), אתה מאבד את אמון הלקוחות. חשוב  לעודד את הלקוחות שלכם לכתוב חוות דעת באינטרנט על החברה שלך. תודה לאלה שנותנים לך חוות דעת חיובית, אל תתעלם מחוות דעת שלילית. הלקוחות שלך הם נשמת אפו של העסק שלך, אתה צריך להיות מוכן ומסוגל לתקשר איתם. 
 
היה יזם, הקדם את המבקרים, בנה לך מוניטין ושמור עליו 
הדרך הטובה ביותר לנהל את המוניטין המקוון שלך היא להיות יוזם. חשוב לבנות כמו מוניטין חזק ומוצק.

הרבה חברות השקיעו מאמצים רבים בתיקון מוניטין פגום. האם לא עדיף לבנות מוניטין ולא להתגונן מנזקים?  המוניטין שלך באינטרנט הוא כמו קירות של מצודה מימי הביניים. אתה רוצה להיות בטוח הקירות האלה יחזיקו מעמד מפני התקפת פתע, חשוב לבנות את החומות הרבה לפני המיתקפה. לאחר שהמיתקפה על המוניטין שלך באינטרנט מתחילה, לא יהיה לך זמן לבנות חומות גבוהות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה